27 липня 2014 р.

 27 ЛИПНЯ - 190 РОКІВ О. ДЮМА-СИНУ


 Ми говоримо Олександр Дюма - і маємо на увазі найчастіше автора «Трьох мушкетерів» і «Графа Монте-Крісто». І не відразу згадуємо, що був ще й Олександр Дюма-син (1824 - 1895). Він був талановитим і працьовитим письменником, але в історії літератури залишився лише одним твором - романом «Дама з камеліями» (1848). Зате, на відміну від батька, він зробив внесок і у французьку (а потім і в російську) лексику: ім'я одного його персонажа стало загальним (альфонс). Не кожному письменнику вдається ввести нове слово (саме слово, а не афоризм). 
  Дюма-батько вважав за краще писати на історичні теми, син - про життя сучасного йому суспільства. «Я черпаю свої сюжети в мріях, - говорив Дюма-батько, - а мій син знаходить їх у дійсності. Я працюю з закритими очима - він з відкритими. Я малюю - він фотографує ». 
  І ще у них було дещо спільне: їхні долі виявилися пов'язані з Росією. Але якщо у Дюма-батька контакти були творчі (він побував у нашій країні, видав про неї шляхові записки), то у Дюма-сина - сімейні. Більше 30 років він прожив у шлюбі з російською княгинею Надією Наришкіною і став батьком двох її дітей. 

Немає коментарів:

Дописати коментар